Kviečiame bendradarbiauti ir dalintis savo sudarytomis mokomosiomis metodinėmis priemonėmis, planais renginiais užduotimis ir t.t. Mielai juos publikuosime šioje svetainėje. Būkime aktyvūs!
2024-02-27 Vilniaus miesto specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis aprobavo Vilniaus Šilo ugdymo centro mokytojos ir vyr. specialiosios pedagogės Renatos Kvedarienės metodinę priemonę „KALENDORIUS“.
Priemonė supažindina vaikus, kaip sukasi metų ratas; moko suvokti laiko ritmą, t.
y. sieti laiko sąvokas „dabar, vakar, rytoj“ su kasdienio gyvenimo įvykiais; moko sieti metų laikus su mėnesių pavadinimais; turtina žodyną sąvokomis apie metų laikus, mėnesius savaitės dienas, orus, jų pavadinimus ir t.t.
2024-02-27 Vilniaus miesto specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis aprobavo Vilniaus lopšelio-darželio „Pipiras“ logopedės metodininkės Vaidos Povilaitienės bei meninio ugdymo mokytojos metodininkės Onos Amulytės metodinę priemonę „Trumpos dainelės gerai dienelei“.
Metodinis leidinys skirtas visiems ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikams. Jame pateikiamos įvairios tematikos, melodinių slinkčių ir šuolių, nesudėtingos judesių lydimos dainelės. Leidinyje taip pat pateikiami pagrindiniai liežuvio, lūpų lavinimo pratimai, panašiai skambančių garsų (K -G, T- D, L - R, S - Š, Z -Ž) tarimui. Dainelės parinktos ir sugrupuotos nuosekliai mokantis minėtų garsų tarimo, vėliau juos įtvirtinant žodžiuose, sakiniuose.
2024-02-27 Vilniaus miesto specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis aprobavo Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos logopedės, spec. pedagogės ekspertės Elonos Tijunonienės metodinę prIemonę "AŠ LABAI NORIU RAŠYTI IR SKAITYTI". Tai A4 formato spaudinys – 2 dalių pratybos, jose po 48 psl. Spaudinyje pateiktos užduotys raidžių mokymui.
Skirta įvairaus amžiaus vaikams, mokantis pažinti raides, mokantis skaitymo pradmenų, taip pat mokiniams, turintiems kompleksinę negalią. Priemonė naudinga ne tik vaikams, bet ir tėveliams, logopedams bei visiems pedagogams, ugdantiems vaikų rašymo, skaitymo įgūdžius. Priemonę galima naudoti individualiam, pogrupiniam ar grupiniam darbui. Priemonė padeda siekti individualių ugdymo/si tikslų, skatina vaikus atpažinti 14 raidžių. Vaikai mokosi sujungti taškus, parašyti raidę, rasti raidę tarp kitų raidžių, ją nuspalvinti. Priemonė padeda ugdyti kalbinius gebėjimus, formuoja pradinius skaitymo, rašymo įgūdžius. Vaikas mokosi atpažinti ir pavadinti raides, skatina naujų dalykų išmokimą, tobulina turimus įgūdžius.
2024-02-27 Vilniaus miesto specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis aprobavo Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos spec. pedagogės metodininkės Aurelijos Masalienės metodinę priemonę "GYVŪNŲ ABĖCĖLĖ". Priemonės tikslai: mokyti pagal pavyzdį rasti atitinkamą didžiąją raidę, žodį; lavinti paveikslėlio stebėjimo, ėmimo bei laikymo rankoje, raidžių tvirtinimo prie lentos įgūdžius; lavinti paveikslėlio tyrinėjimo įgūdžius; gerinti akių- rankų koordinaciją; plėsti aktyvų ir pasyvų žodyną tema: gyvūnai.
2024-02-27 Vilniaus miesto specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis aprobavo Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos logopedės - spec. pedagogės ekspertės Valerijos Liaudanskienės bei vyr. spec. pedagogės Eglės Penkaitienės metodinę priemonę „Kas kaip maitinasi?“.
Priemonė skirta įvairaus amžiaus intelekto sutrikimus turintiems vaikams: mokytis taisyklingai vartoti maitinimosi būdų sąvokas: laka, ėda, lesa, graužia, valgo; įgyti funkcinio skaitymo gebėjimų; atsakyti į klausimus kas?, ką daro? naudojant konkrečius grafinius simbolius. Priemonė naudojama pažintinių, komunikacinių, socialinių kompetencijų tobulinimui.
2023-12-21 Vilniaus miesto specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis aprobavo Vilniaus Šilo ugdymo centro specialisčių Astos Petuchovienės ir Rasos Kanajevos metodinę priemonę „SKAITYMO RATAI“.
Priemonė skirta specialiųjų poreikių ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikams ir pradinių klasių mokiniams pradiniam skaitymo mokymui. Priemonę sudaro 56 kortelės – ratai.
Kortelių pagalba vaikai mokosi: skiemenis jungti į žodžius, atlikti žodžių garsinę analizę ir sintezę, suprasti skaitomus žodžius, sieti žodį su daikto atvaizdu, įvardinti daiktus, derinti daiktavardžius ir būdvardžius linksniais, giminėmis, skaičiais.
Rekomenduojame Vilniaus „Atgajos“ specialiosios mokyklos vyr. specialiosios pedagogės Kristinos Valienės metodinę priemonę „BŪK DRĄSUS – TARK GARSUS“. Mokymo priemonė skirta: ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikams, pradinių klasių bei spec. ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Tikslas - ugdyti gebėjimą diferencijuoti garsus.
2023-11-30 Vilniaus miesto specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis aprobavo Vilniaus „Atgajos“ specialiosios mokyklos vyr. specialiosios pedagogės Kristinos Valienės metodinę priemonę „PAŽINK ŽODĮ“. Mokymo priemonė skirta: ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikams, pradinių klasių bei spec. ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.
Tikslas - jungiant garsus skaityti dviskiemenius, triskiemenius žodžius.
MOKOMOJI PRIEMONĖ: „Pažink raidę, skiemenį, žodį“.
Autoriai: vyr. spec. pedagogė Ana Krinickaja , logopedė ekspertė Elona Tijunonienė.
Rekomenduojame pagalbos mokiniui specialistams Vilniaus “Žiburio“ pradinės mokyklos logopedės Daivos Liepienės parengtą metodinę priemonę "Kalbėjimo ir kalbos sutrikimai bei jų korekcijos būdai 1-oje klasėje".
Vilniaus lopšelio-darželio „Beržynėlis“ logopedė Kristina Pociūtė dalinasi patarimais kaip padėti savo vaikui pasiruošti pirmąjai klasei
Ar žinojote, jog tinkamas kvėpavimas padeda ne tik kalbos, bet dar ir emocijų bei intelektiniam vystymuisi?
Logopedė Kristina Pociūtė bei Miesto medicinos centro kineziterapeutė ir miofukcijos specialistė Karolina Grenciuvienė dalinasi savo įžvalgomis.
Vilniaus "Spindulio" progimnazijos pradinių klasių mokytojos metodininkės, specialiosios pedagogės, logopedės Jolantos Vasilevskienės daugiafunkcinis stovas "Vaivorykštė". Metodinė priemonė naudojama specialiojo pedagogo ir logopedo pratybų metu, kurios pagalba lavinami ir ugdomi gebėjimai: spalvų pažinimas, skaičiaus sandaros suvokimas, savaitės dienų pažinimas, žodyno plėtojimas bei savireguliacijos įgūdžių tobulinimas. Galima naudoti ir kaip įsivertinimo metodą.
Vilniaus "Vilties" specialiosios mokyklos- daugiafunkcinio centro fizinio ugdymo vyr. mokytojų Linos Kazevičienės ir Mildos Želvienės metodinė priemonė "JOGA BINGO". Ši metodinė priemonė sukurta tikslingai lavinti vaikų, mokinių ir jaunuolių stambiąją motoriką, pažintinius ir lokomocinius gebėjimus. Ją galima naudoti naudoti fizinio ugdymo pamokose, laisvalaikio ir integruotų pamokų metu.
Vilniaus „Atgajos“ specialiosios mokyklos vyr. specialiosios pedagogės-logopedės Jolitos Valuntės ugdomoji priemonė "Apibendrinančios sąvokos". Metodinės priemonės tikslas - plėsti vaikų žodyną apibendrinančiomis sąvokomis. Šios priemonės pagalba turtinamas žodynas, lavinama foneminė klausa, skaičiavimo įgūdžiai, tobulinamas skaitymas, rašymas bei garsinės analizės įgūdžiai, lavinama smulkioji motorika, dėmesys bei pastabumas.
Priemonė naudojama: įvardinti - suskiemenuoti - nubrėžti - iškirpti - sudėti/suklijuoti - perskaityti - parašyti.
Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos– daugiafunkcinio centro logopedės - spec. pedagogės ekspertės Elonos Tijunonienės metodinė priemonė, pratybų sąsiuvinis "Aš noriu rašyti ir skaityti". Metodinė priemonė skirta įvairaus amžiaus vaikams, taip pat mokiniams turintiems kompleksinę negalią. Rekomenduojama tiems, kurie mokosi pažinti raides, nori įgyti skaitymo pradmenų. Priemonę gali naudoti tėveliai, logopedai bei pedagogai, ugdantys vaikų rašymo, skaitymo įgūdžius.
Norintys įsigyti leidinį kreipkitės į pačią autorę arba į metodinio būrelio pirmininkę.
Vilniaus "Atgajos" specialiosios mokyklos vyr. specialiosios pedagogės - logopedės Jolitos Valuntės ugdomoji priemonė „Spalvos aplinkoje“, ši priemonė padės vaikams įtvirtinti spalvas, jų pavadinimus, plėsti žodyną, lavinti rišliąją kalbą bei smulkiąją motoriką, lavinti pažintinius procesus: dėmesį, atmintį, pastabumą.
Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos logopedės Daivos Liepienės metodinė vaizdinė priemonė "Žodyno turtinimas giminiškais žodžiais. Reikšminės žodžio dalys". Šios priemonės tikslas - žodyno turtinimas bei sakytinės (rišliosios) kalbos formavimas. Dėl nepakankamai išplėtotos sakytinės kalbos mokiniai sunkiai išmoksta ne tik rašyti ir skaityti, bet sunkiau mokosi matematikos ir pasaulio pažinimo dalykų.
Vilniaus Šilo mokyklos specialioji pedagogė metodininkė Irena Radžiūnienė išleido pratybų sąsiuvinius, skirtus specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Rinkinį sudaro trys atskiros dalys lietuvių kalbos, matematikos ir pasaulio pažinimo mokymui. Skiriama didelių ir labai didelių SUP turintiems mokiniams (atsižvelgiama į individualius gebėjimus). Norinčius įsigyti leidinius prašome ieškoti leidyklos "Didakta" tinklapyje.
LEIDINYS APIE MIKČIOJIMĄ!
Išleista knyga logopedams, psichologams ir mokytojams, dirbantiems su mikčiojančiais pradinių klasių mokiniais.
Metodinėje priemonėje “Logopedinė pagalba mikčiojantiems mokiniams” pateikiama nuosekli darbo sistema mokinių mikčiojimui įveikti. Mokiniai mokomi pažinti savo mikčiojimo požymius, įvertinti jausmus, atlikti įvairias sklandaus kalbėjimo užduotis ir taikyti išmoktas technikas realiose, kasdieninio bendravimo situacjose.
Pratybose yra daug kalbėjimo tempo sulėtinimo, kvėpavimo, švelnaus žodžių tarimo ir kitų pratimų.
Norintys įsigyti šią knygą gali kreiptis adresu
Svanorių 284 – 221, Kaunas Logopedinės pagalbos centras
arba užsisakyti el. paštu makauskiene.vilma@gmail.com
Vilniaus specialiojo lopšelio-darželio „Čiauškutis“ logopedės Loreta Grikainienė ir Ingrida Liaudeneckienė kartu su Kauno Prano Daunio ugdymo centro specialistėmis Raimonda Juknevičiene ir Aušra Lukšiene parengė ir išleido leidinį „Pažink, suprask, padėk. Ugdymo strategijos dirbantiems su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų“.
Autizmas nulemia savitą ir kokybiškai kitokį šį sutrikimą turinčių asmenų elgesį ir suvokimą. Todėl „būti normaliu“ nėra tikslasTikslas yra padėti tokiam žmogui kiek įmanoma geriau pritapti ir realizuoti save ugdymosi aplinkoje/visuomenėje, gerbiant jo skirtingumą.
Pedagogui, kurio grupėje ugdomas autizmo spektro sutrikimų turintis vaikas, tenka dviguba pareiga: padėti ne tik jam, bet ir jo bendraamžiams. Pradinė auklėtojo nuostata ir supratimas, ko reikia ypatingam vaikui, kad ugdymas taptų įmanomu, yra raktas į sėkmingą vaiko ir visos ikimokyklinės / priešmokyklinės grupės veiklą. Tam, kad nuostata būtų teisinga, o supratimas kryptingas parašėme ir išleidome leidinį „Pažink, suprask, padėk. Ugdymo strategijos dirbantiems su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų“. Kartu su kolegėmis iš Vilniaus sudėjome savo patirtį, įžvalgas ir širdį į šią knygą tam, kad kiti specialistai ir pedagogai šias žinias galėtų pritaikyti dirbdami su vaikais turinčiais autizmo spektro sutrikimą.
Bendraudami su specialistais ir pedagogais iš visos Lietuvos visada sulaukiame klausimų „Kaip?“. Kaip vaikus mokyti, kaip nustatyti ribas, kaip įtraukti į grupės darbą, kaip juos motyvuoti? Būtent šie klausimai mus pastūmėjo pasidalinti savo patirtimi ir žiniomis leidinyje apie tai, kas labai svarbu. Svarbu vaikui, pedagogui, tėvams.
Visi žinome, kad ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje vaikas turi daugybę svarbių užduočių. Tai – laikas, kai jis įgyja kasdienėje veikloje reikalingų įgūdžių: mokosi būti visateisiu visuomenės nariu ir ruošiasi kitam etapui – mokyklai. Todėl labai svarbu vaikui padėti įgyti kitame etape itin svarbų gebėjimą – išmokti mokytis. Pedagogo užduotis – nepaleisti šio svarbaus laikotarpio vėjais, nelaukti, kol vaikas „pripras“, „pats supras“, „išaugs“. Vaikui turi būti sukurta aiški jo ir ugdytojų lūkesčius atitinkanti sistema, pripildyta abejoms pusėms suprantamos prasmės. Todėl leidinyje kalbame apie tai, kaip paruošti aplinką, pateikti užduotis, apie vaiko elgesį bei mokymosi motyvaciją. Tikimės, kad šis leidinys bus naudingas pedagogams, švietimo pagalbos ir kitiems specialistams, mokytojų padėjėjams, tėvams ir visiems, kurie vienaip ar kitaip mokosi kartu su ypatingais vaikais.
Pažink, suprask, padėk. Ugdymo strategijos dirbantiems su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų / Loreta Grikainienė, Raimonda Juknevičienė, Ingrida Liaudeneckienė, Aušra Lukšienė, Toma Malvicė. – Metai: 2016. Puslapiai: 40. ISBN: 9786094089046.
Norintys įsigyti leidinį gali kreiptis į Kauno Prano Daunio ugdymo centrą arba Vilniaus lopšelį-darželį „Čiauškutis“.
Logopedė Benedikta Brazdauskienė išleido knygelę "Taisyklingai tariu ir skambiai rimuoju". Norintys plačiau sužinoti apie leidinį skambinkite autorei telefonu 865280991 arba rašykite šiuo elektroniniu paštu benutes@gmail.com.
Siūlome keletą kolegų sukurtų lauko priemonių, skatinančių pažinti aplinką ir mokytis.
Vilniaus "Vilties" specialioji mokykla-daugiafunkcinis centras
Vilniaus Šilo mokykla
Vilniaus "Atgajos" specialioji mokykla
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija
Trakų pradinės mokyklos neįgaliųjų
Šiaulių lopšelis - darželis "Rugiagėlė"
Jonavos pradinė mokykla
Vilniaus Šilo mokytojos dalijasi savo sukurtomis priemonėmis.
Specialiosios pedagogės Valerija Liaudanskienė ir Eglė Penkaitienė
Metodinė ir mokymo priemonė "Mokausi komunikuoti"
Specialiosios pedagogės-logopedės Jurgitos Christiansen Pratybų sąsiuvinis ir kortelės
Specialioji pedagogė-logopedė Jurgita Christiansen
Metodinės priemonės „Ugdomosios aplinkos reikšmė vaiko vystymuisi“.
Šiurkštaus takelio kojoms valytis panaudojimas.
“Šimtalangio“ panaudojimas įtvirtinant tariamus garsus.
Supažindinimas su skaičiais ir daiktų kiekiu. Skaičiavimas pirmyn-atgal.
Logopedės metodininkės Rima Daukantaitė Baltakienė ir Andžela Merkienė
Plakatas ir paveikslėliai - kortelės su priedais
„Mano balso skalė“
Spec.pedagogė – logopedė Žaneta Šadbaraitė – Grigienė
Mokomoji metodinė priemonė „Mįslė, patarlė – moko“
MOKYMO PRIEMONĖS „KALBA MANE AUGINA“ IR „FREPY – ŽAISMINGA KALBOS UGDYMO PRIEMONĖ“ MOKYTOJAMS, UGDYMO PROCESĄ ORGANIZUOJANTIEMS TAUTINIŲ MAŽUMŲ KALBA
„Frepy – žaisminga kalbos ugdymo priemonė“ – tai daugiafunkcė edukacinė priemonė, skirta priešmokyklinio amžiaus vaikams. Ji yra moderni, parengta remiantis naujausiais mokslo tyrimais
ir šiuolaikinėmis ankstyvojo amžiaus vaikų kalbos ugdymo metodikomis. Priemonę sudaro stalo žaidimai, žaismingi ir interaktyvūs paveikslėliai, dėlionės ir kt., skirtos vaikų žodynui
turtinti, mokytis pasakoti ir kt. Naudodamiesi ja, vaikai lietuvių kalbos gali mokytis linksmai ir patraukliai.
„Frepy – žaisminga kalbos ugdymo priemone“ nemokamai galima naudotis http://www.frepy.eu/part_lt.html .
Dviejų dalių žaisminga lietuvių kalbos mokymo priemonė „Kalba mane augina“ skirta tautinių mažumų mokyklose ir daugiakalbėje aplinkoje besimokantiems pradinių klasių mokiniams. Priemonėje pateikiamos vaikui artimos temos, praktinės situacijos iš gyvenimiškos aplinkos, joje gausu kūrybinių, vaikui įdomių užduočių, skatinančių natūralų domėjimąsi kalba, mokymąsi per asmeninę patirtį. Atlikdami užduotis mokiniai ne tik ugdysis lietuvių kalbos klausymo, kalbėjimo, skaitymo ir rašymo gebėjimus, bet ir susipažins su Lietuvos valstybės simboliais, šventėmis, papročiais, gamta. Šią priemonę bus galima taikyti tiek mokantis klasėje, tiek savarankiškai namuose.
Šias priemones savo darbe gali panaudoti ir logopedai bei specialieji pedagogai.